Na koniec tygodnia pojawiliśmy się w PSP nr 2️6 w Radomiu z „Lekcją ciepła”. Uczniowie klas czwartych byli bardzo zaangażowani i aktywnie uczestniczyli w omawianiu poszczególnych zagadnień związanych z produkcją i dystrybucją ciepła systemowego, z problematyką zanieczyszczanie powietrza i szkodliwego wpływu smogu na organizm człowieka. Chętnie dzielili się wiedzą zdobytą w szkole oraz obserwacjami i doświadczeniami, a krzyżówkę podsumowującą "Lekcję ciepła" rozwiązali śpiewająco.
Kolejna „Lekcja ciepła” odbyła się w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 4. Duże zainteresowanie wzbudziła przedstawiona podczas lekcji prezentacja, z której czwartoklasiści dowiedzieli się m.in. jak w Radomiu wytwarzane jest ciepło, jak jest dostarczane do odbiorców i jak możemy je oszczędzać oraz jak można ograniczać powstawanie smogu. Sprawdzającą zdobytą wiedzę krzyżówkę uczniowie rozwiązali bezbłędnie i bardzo sprawnie. Dużą radość uczniom sprawiły upominki rozdane na koniec lekcji.
W Publicznej Szkole Podstawowej Nr 3️ miała miejsce kolejna „Lekcja ciepła”. Na początku wręczyliśmy pani dyrektor Iwonie Stępień dwa edukacyjne albumy pod tytułem "Wielka Księga Ciepła". Uczniowie 4 klas czwartych wysłuchali naszej prezentacji, która wyjaśniała, czym jest ciepło i jak jest wytwarzane. Dowiedzieli się, jak zapobiega się smogowi i jak oszczędzać ciepło i energię. Na zakończenie przeprowadziliśmy test w formie krzyżówki, aby sprawdzić, co uczniowie zapamiętali. Krzyżówka została rozwiązana bezbłędnie z dużym zaangażowaniem uczniów wszystkich klas.
W Publicznej Szkole Podstawowej Nr 10 odbyła się kolejna „Lekcja ciepła”. Czwartoklasiści byli bardzo grzeczni i wysłuchali prezentacji w skupieniu. Gdy przyszło do sprawdzianu zdobytych wiadomości, który stanowiła krzyżówka, okazało się, że bardzo dobrze zapamiętali informacje na temat procesu produkcji i dystrybucji ciepła systemowego oraz ekologii. Bez problemu podali wszystkie hasła krzyżówki.
Kolejne „Lekcje ciepła” odbyły się w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 3️2 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego. Dzięki aktywnemu zaangażowaniu czwartoklasistów przebiegały one bardzo dynamicznie. Uczniowie chętnie dzielili się z nami wiedzą i obserwacjami dotyczącymi m.in. zanieczyszczenia powietrza oraz szkodliwości tych zanieczyszczeń dla zdrowia człowieka. Bardzo podobała im się również krzyżówka, którą rozwiązali błyskawicznie.
Po dłuższej przerwie, związanej z feriami zimowymi, spotkaliśmy się na „Lekcji ciepła” z uczniami klas czwartych w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 22 im. Mikołaja Reja.
Czwartoklasiści z zainteresowaniem uczestniczyli w spotkaniu oraz okazali się wnikliwymi oraz aktywnymi słuchaczami błyskawicznie rozwiązując krzyżówkę.
Zwiedzanie Ciepłowni „Południe” oraz zestaw gadżetów wystawiliśmy za pośrednictwem radomskiego Sztabu #801 Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na aukcję WOŚP. Wycieczka miała 12 licytujących i zwycięzca wpłacając 307,50 zł zapewnił sobie możliwość zapoznania się z procesem powstawania ciepła systemowego, poznania nowo wdrożonych przez „RADPEC” S.A. proekologicznych technologii - Instalacji Oczyszczania Spalin. Na zwycięzcę aukcji czeka kilka atrakcji, m.in. podziwianie panoramy okolicy z najwyższego tarasu instalacji. Najważniejsze jest to, że wpłacone przez niego pieniądze będą wspierać cel 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, czyli płuca po pandemii! Tak jak i kwota 157,50 zł uzyskana podczas aukcji gadżetów „RADPEC” S.A., w której licytowało 14 osób.
Włączyliśmy się w zbiórkę na rzecz 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Poniżej umieszczamy linki do dwóch aukcji RADPEC-u:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-gadzetow-podarowany-przez-firme-radpec-s-a-15087682085
https://allegro.pl/oferta/zwiedzanie-cieplowni-poludnie-w-radomiu-radpec-s-a-15087704968
Zapraszamy do udziału w licytacjach.
Plan zadań w zakresie rozbudowy i modernizacji sieci ciepłowniczej na rok 2024 został zamieszczony w zakładce „Ogłoszenia”.
Jako ostatnią przed feriami zimowymi odwiedziliśmy Publiczną Szkołę Podstawową nr 2️1️ im. ks. Jana Twardowskiego. „Lekcja ciepła” upłynęła w miłej atmosferze, a czwartoklasiści z zainteresowaniem oglądali prezentację o cieple systemowym i smogu. Ich zainteresowania dowodziła również chóralnie rozwiązana krzyżówka podsumowująca omawianą tematykę.