W Publicznej Szkole Podstawowej Nr 34 odbyła się „Lekcja ciepła”, która wzbudziła duże zainteresowanie uczniów czterech klas czwartych. Po bardzo uważnym wysłuchaniu informacji na temat procesu produkcji i dystrybucji ciepła systemowego oraz negatywnego wpływu na zdrowie zanieczyszczeń powietrza, uczniowie aktywnie uczestniczyli w rozwiązywaniu krzyżówki sprawdzającej wiadomości uzyskane z prezentacji. Okazało się, że dobrze wszystko zapamiętali, bowiem bez trudu i spontanicznie krzyżówkę rozwiązali.
„Lekcja ciepła” w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 30 przebiegła z dużym zaangażowaniem uczestniczących w niej uczniów klas czwartych. Po uważnym obejrzeniu prezentacji o procesie produkcji i dystrybucji ciepła systemowego oraz szkodliwości smogu i wymianie doświadczeń dotyczących poruszanych w niej tematów, czwartoklasiści, mimo wcześniejszych obaw, bez problemu i bardzo sprawnie rozwiązali krzyżówkę podsumowującą spotkanie.
Kolejna „Lekcja ciepła” odbyła się w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 25 w Radomiu. Czwartoklasiści aktywnie uczestniczyli w tym spotkaniu. Z zainteresowaniem poznawali tajniki produkcji i dystrybucji ciepła systemowego i chętnie dzielili się posiadaną wiedzą o energii cieplnej. Wykazywali się również wiedzą w zakresie ekologii i dyskutowali o szkodliwym wpływie smogu na zdrowie oraz korzyściach płynących z segregowania śmieci. Rozwiązali krzyżówkę sprawdzającą bardzo łatwo i z humorem.
Uczniowie klas czwartych z Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 2️8 w Radomiu z zainteresowaniem uczestniczyli w zaprezentowanej przez nas „Lekcji ciepła”. Uważnie słuchali o procesie produkcji i dystrybucji ciepła systemowego i chętnie odpowiadali na zadawane pytania dotyczące szkodliwości smogu i właściwego postępowania ze śmieciami. Po zakończeniu prezentacji czwartoklasiści dynamicznie rozwiązali krzyżówkę sprawdzającą zdobytą wiedzę.
Na koniec tygodnia pojawiliśmy się w PSP nr 2️6 w Radomiu z „Lekcją ciepła”. Uczniowie klas czwartych byli bardzo zaangażowani i aktywnie uczestniczyli w omawianiu poszczególnych zagadnień związanych z produkcją i dystrybucją ciepła systemowego, z problematyką zanieczyszczanie powietrza i szkodliwego wpływu smogu na organizm człowieka. Chętnie dzielili się wiedzą zdobytą w szkole oraz obserwacjami i doświadczeniami, a krzyżówkę podsumowującą "Lekcję ciepła" rozwiązali śpiewająco.
Kolejna „Lekcja ciepła” odbyła się w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 4. Duże zainteresowanie wzbudziła przedstawiona podczas lekcji prezentacja, z której czwartoklasiści dowiedzieli się m.in. jak w Radomiu wytwarzane jest ciepło, jak jest dostarczane do odbiorców i jak możemy je oszczędzać oraz jak można ograniczać powstawanie smogu. Sprawdzającą zdobytą wiedzę krzyżówkę uczniowie rozwiązali bezbłędnie i bardzo sprawnie. Dużą radość uczniom sprawiły upominki rozdane na koniec lekcji.
W Publicznej Szkole Podstawowej Nr 3️ miała miejsce kolejna „Lekcja ciepła”. Na początku wręczyliśmy pani dyrektor Iwonie Stępień dwa edukacyjne albumy pod tytułem "Wielka Księga Ciepła". Uczniowie 4 klas czwartych wysłuchali naszej prezentacji, która wyjaśniała, czym jest ciepło i jak jest wytwarzane. Dowiedzieli się, jak zapobiega się smogowi i jak oszczędzać ciepło i energię. Na zakończenie przeprowadziliśmy test w formie krzyżówki, aby sprawdzić, co uczniowie zapamiętali. Krzyżówka została rozwiązana bezbłędnie z dużym zaangażowaniem uczniów wszystkich klas.
W Publicznej Szkole Podstawowej Nr 10 odbyła się kolejna „Lekcja ciepła”. Czwartoklasiści byli bardzo grzeczni i wysłuchali prezentacji w skupieniu. Gdy przyszło do sprawdzianu zdobytych wiadomości, który stanowiła krzyżówka, okazało się, że bardzo dobrze zapamiętali informacje na temat procesu produkcji i dystrybucji ciepła systemowego oraz ekologii. Bez problemu podali wszystkie hasła krzyżówki.
Kolejne „Lekcje ciepła” odbyły się w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 3️2 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego. Dzięki aktywnemu zaangażowaniu czwartoklasistów przebiegały one bardzo dynamicznie. Uczniowie chętnie dzielili się z nami wiedzą i obserwacjami dotyczącymi m.in. zanieczyszczenia powietrza oraz szkodliwości tych zanieczyszczeń dla zdrowia człowieka. Bardzo podobała im się również krzyżówka, którą rozwiązali błyskawicznie.
Po dłuższej przerwie, związanej z feriami zimowymi, spotkaliśmy się na „Lekcji ciepła” z uczniami klas czwartych w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 22 im. Mikołaja Reja.
Czwartoklasiści z zainteresowaniem uczestniczyli w spotkaniu oraz okazali się wnikliwymi oraz aktywnymi słuchaczami błyskawicznie rozwiązując krzyżówkę.